NOSTALGIA TERINDAH
untuk kite kite jer.....

Friday 7 September 2012

CER TEKA......

Penat aku fikir, gambar ayah nie kat area mana ek?  Kat bilik ayah ker?  Kat luar ker?  Kat sudut mana?  Ada tak sesiapa yang boleh jelaskan kedudukan sebenarnya....??? Nampak ceria sangat ayah masa nie kan?

Tapi aku ingat gak lagi yang ayah dan Nya kalau tidur malam mesti pakai kelambu.  Kelambu kaler hijau kalau tak salah aku.  Masa ayah ngan Nya belum ada bilik, tidur kat ruang tengah rumah jer.  Tali kelambu punyalah panjang melintangi rumah.  Tak kiralah ada ramai orang kat rumah ke tak, kelambu tetap pasang waktu nak tidur.  Tapi awal pagi masa subuh dah bukakla. 

Kat kampung memang nyamuk tak payah cakapla dia punya banyak.  Ada satu ketika tu memang aku suka bunuh nyamuk kat dinding.  Merata-rata kat dinding rumah mayat nyamuk mati terpenyek dek kena penampar aku.  Tapi nyamuk kat kampung aku tak bawak penyakit.  Sama ada tak bawak penyakit atau kita orang semua dah imun, dah kebal, tak tahulah pulak aku.  Tapi kita orang masih pakai ubat nyamuk setiap malam.  Kalau tidak memang payahlah nak tidur kena serangan nyamuk. Kalau masa reramai dan tidur bergelempangan tu memang ubat nyamuk pun tak cukup.  Pandai-pandailah bungkus kepala dengan kain.  Janji tak dengar bunyi nyamuk.     

No comments:

Post a Comment